понеділок, 4 жовтня 2010 р.

Аналіз роботи РМО вчителів фізики та астрономії у 2008 – 2009 н.р.

Успішно фінішував перший рік роботи вчителів фізики та астрономії над проблемою «Компетентнісно – орієнтований підхід до формування особистості школяра».

У роботі РМО брали участь 19 чоловік. Вчителі навчалися і росли, шукали нові, адаптовані до сучасних умов методи та прийоми, обмінювалися досвідом. В школах району ведеться викладання фізики у 7-9 класах базової школи за програмами 12-річної школи. Учні 9 класу переходять на новий зміст освіти. Нові навчальні програми 12-річної школи та підручники потребують апробації. В школах району педагоги продовжують апробацію підручників з фізики 7,8,9 класу. В результаті цього виникла необхідність переходу на нові підручники та програми і як наслідок методичного і дидактичного оснащення. Продовжуватимуться впровадження профільного навчання фізики у старших класах.

Сьогодні практично неможливо уявити викладання фізики у школі без використання інноваційних технологій. І це не віяння моди, а потреба часу. Тому одне із засідань і було присвячене темі «Використання методу проектів на уроках фізики та в позаурочний час». Вчителі Зіма В.О. та Петелько Н.М. демонстрували свою професійну майстерність і компетентність різноманітними видами робіт, світоглядністю порушених проблем, шляхами їх вирішення. Робота РМО будувалася згідно плану роботи. Вчителі Чабаненко Л.Г., Домашенко В.М., Колісник В.І., Зіма В.О., Алексенцева Л.М. багато працюють над собою, завжди на вістрі педагогічних новинок, навчають дітей, а тому вони є активними учасниками роботи РМО. Творча праця, одвічний пошук істини притаманні Кодрян Л.І., Скляренко Л.Д. стимулює інтерес до навчання фізики, створює умови для активного осягнення програмового матеріалу, уточнює матеріал Жижиян Н.В. Члени творчої групи побували на уроках вчителя, яка досконало володіючи фактичним матеріалом, використовує ефективні методи навчання, що сприяють розвитку ерудиції і творчих здібностей учнів, вмінню спілкуватися.

Одним з найважливіших напрямків реформування системи освіти є удосконалення контролю якості освіти. У цьому році було проведено моніторингове дослідження НДУ з фізики у 8 і 10 класах та астрономії в 11класі. В основному учні справилися із завданнями, але неабиякі труднощі в учнів викликала саме робота із завданнями у тестовій формі. У зв’язку з цим на засіданні РМО розглядалося питання «Моніторинг НДУ: успіхи, проблеми, перспективи», де були накреслені шляхи ефективної роботи вчителів по підготовці учнів до моніторингових досліджень.

Учні району брали участь у шкільних, районних олімпіадах з фізики. У ІІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад брав участь учень 11 класу колегіуму «Лідер» (вчитель Зіма В.О.). Щорічно учні успішно беруть участь у проведенні Всеукраїнського фізичного конкурсу «Левеня», гуманітарному конкурсі «Космічні фантазії».

В цьому році 11 учнів району брали участь у ЗНО з фізики. Результати зрізів наведені в таблиці.

РМО – це творча майстерня, де постійно шліфуються найефективніші методи, форми і прийоми. Так народжується його величність Досвід. Ось чому вчителі фізики прагнуть вивчати, удосконалювати, переймати корисне:проходять курсову перепідготовку, займаються самоосвітою, обмінюються досвідом роботи. В школах району працюють молоді вчителі Стеценко В.С., Свірєпова В.С. – педагогічний стаж яких менше 5 років. Цим вчителям надається методична допомога, запрошуються на уроки вчителів.

У роботі РМО є досягнення, але і недоліків теж вистачає. Проблеми в роботі вчителів фізики та астрономії, що стали під час виконання вимог Державного стандарту базової і середньої освіти в старій школі та впровадження концепції профільного навчання в старій школі є:
  • недостатній психолого-лінгвістичний перехід до викладання фізики;
  • недостатня система роботи з обдарованими дітьми;
  • неефективна робота вчителів по підготовці учнів до моніторингових досліджень, ЗНО;
  • недостатнє взаємовідвідування уроків, огляду фізичних кабінетів учителями РМО.

У 2009-2010 н.р. вчителі фізики та астрономії продовжуватимуть працювати над проблемою «Компетентнісно – орієнтований підхід до формування особистості школяра».

Основні завдання:
  • взяти до уваги вирішення проблем, розроблених Планом ідей щодо поліпшення якості фізико-математичної освіти на 2009-2012 роки (наказ МОН України від 30.12.2008р. №1226);
  • навчання учнів зосередити на здійснення пошукової діяльності, формуванні життєвих компетенцій, а не лише передачі знань;
  • «навчаємося, досліджуємо, творчо працюємо» - саме цей вислів вкладають вчителі до свого професійного портфеля;
  • допомогти школярам вирости в успіху, не залишати дитину байдужою, будити її думку і почуття, творчість;
  • розвиток логічного мислення учнів шляхом установлення причинно-наслідкових зв’язків, явищ і законів фізики;
  • буде продовжено перехід ЗНЗ до нової структури фізичної освіти, яка передбачає вивчення у 7-9 класах основної школи завершеного курсу фізики;
  • при вивченні фізики у 7-9 класах 12-річної освіти слід звертати увагу на посилення прикладної спрямованості курсу фізики;
  • продовжувати роботу по апробації підручників – «Фізика» 7-9 класи;
  • удосконалювати професійну компетентність вчителя шляхом використання практичних напрацювань вчителів-новаторів району, області, України; 
  • поглиблення загальнокультурної і психолого-педагогічної підготовки вчителя.

Немає коментарів:

Дописати коментар